Second Pregnancy

Bismillah..
Sekarang kalu ikot waktu last peod, sepatutnya sudah 21weeks..tp memandangkan process kejdiannya lewat 2minggu maka sekarang kandunganku baru mencecah 19minggu..tp xpe..ibu harap kamu sehat2 saje dalam tu yer..

berbalik pada kisah kandungan kedua ni, awl trimester dulu aku alami juga morning sickness tu tp tidak lah terlalu ketara alahan nye..
suma xnk makan..lapar tp xbole makan.
tapi, aku tak lah mcm ni...cume xde selera je lah..memandangkan nk masuk bulan puasa, lagi lah..nasib baik aku ni pengguna Herbalife...jadi boleh aku menambah tenaga sepanjang aku berada kt skul..
bila tiba time berbuka pulak, after masak (yes..aku bole lg masak even beralahan sbb xalah pd bau-bauan d dapur) angin dah penuh satu badan n aku da xmampu nk mkn..dan berjujuran lah air mata depan meja mkn..huhuhuhu...lapar nya Allah sja yg tahu. 

Cerita asal ku ialah bagaimana aku dpt tenaga ms beralahan..oke..minggu pertama puasa masih boleh paksa bersahur n telah shake herbalife..ms tu aku serius bertenaga sbb dah amik shake ms sahur..tenaga sampai lah ke petang..Alhamdulillah..
 
ni lah HERBALIFE yg aku minum tu..b4 this aku amik untuk menurunkan sket berat aku yg da makin bertambah ni..hehehehe..Alhamdulillah berat aku da turun 7kg sepanjang aku consume HBL ni... dan badan pon makin sehat n xde migrain pon after tu...
tapi, bila da pregnant,aku minum lg sbb HBL ni bole diminum oleh semua lapisan, org mengusu,mengandung,baby,org tua,remaja...pendek kata ianya bagus untuk semua.
Aku ni plak, da alahan, dia xle telan plak shake ni..asal minum je nk muntah..dari 2 kali sehari, aku buat 1kali..pastu lama2 makin teruk xle minum aku stop kejap..tu pon da bgtau coach aku..stop dulu sementara oke. sedih je tgk org lain sedap2 je amik multivitamin ni dlm bdn dorg..jeles2..aku da la jenis xmkn sayur..shake ni je la bole bg zat sayur kt aku..aduila...

but now...aku cuma minum ni so far aku da bole terus amik HBL ni...aku nk kulit aku cantik balik..kalu dulu kulit muka aku glow2 jer....pink2 gtu..hehehehe..sakit kepala xde,keputihan xde..suami ckp aku xletih,bertenaga sepanjang masa..aku tekadkn diri nk bg yg terbaik u anak dlm kandungan aku ni...even da mkn vitamin yg hospital bg tp sape xnk bg yg lg bgus utk anak kn???? 

 
ini lah rupanye.....selain dr nutrisi yg hebat, rs pon oke sgt..bole campur mcm2..aku suka susu, aku mix with milk..fruits..yogart dan sebagainya..ikut selera...hehehehe...


mungkin ade yg wonder girl tya bole ke minum ms pregnant??? bole..xde msalah,malah bayi anda akn dpt nutrisi yg hebat ni..
curik gambar ni dari Zico...hehehe

ini slah seorang contoh testi.aku bukan nk promote tp aku nk bercerita yg aku ms second pregnancy ni aku jumpa Herbalife ni n ianya produk kesihatan yg sgt bgus..after bersalin pon berat cepat turun...

p/s: xsbar nk tgk perkembangan anak ibu..harap2 kamu membesar dengan sehat yer sayang....



 

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.