Skip to main content

La Tahzan.. Kekasih pilihan Allah akan di uji dengan Hebat.

Bismillahirrahmanirrahim...

Dengan nama Allah Yang Maha Mengasihani lagi Maha Mengetahui..
Saya menulis entry yang agak serius pd kali ini dengan memohon agar pembaca, saya sendiri diberi hati yang tenang, hati yang ikhlas dan dalam RahmatNya selalu.

Saya tidak tahu bagaimana mahu memulakan bicara. Apabila manusia ditimpa musibah/masalah/ujian....maka ramai yang mempersoal."kenapa aku??" Apa salah aku?? MasyaAllah..kita mempersoal ujian Allah? Betul..tak dapat dinafikan sesiapa pon akan terlintas dihati..Ya Allah...beratnya ujianMu ini...
Tetapi kita lupa..tempat mengadu yang PALING dekat dengan kita..Allah..Dia sentiasa ada dengan kita. Benar, dengan mengadu kepada Allah. Bedoa pdNya. Allah Mendengar rintihan kita. Allah tak pernah jemu mendengar aduan dan rintihan kita. Sesungguhnya kita perlu berdoa dengan rendah diri, buang segala ego, buang segala kemalasan..berdoalah pd Nya. Percayalah pd Allah. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lg Maha Penyayang.


Sebagai seorang wanita, seorang sahabat, seorang isteri, seorang ibu, seorang kekasih, kita perlu sentiasa tabah dalam mengharungi setiap ujian yang diberi oleh Allah. Dugaan sentiasa ada, walau dimana-mana kita berada....saya amat tertarik dengan kata-kata seorang blogger yang saya jengah ke blognya suatu ms dulu...beliau berbicara ttg hal ini. katanya jika hari ini kita gembira, mgkin hari esok kita berdukacita. Jangan mudah menganggap panas hingga ke petang,,kita kena bersedia bahawa mgkin mendung,hujan akan turun bila-bila ms shja.maka persiapan fizikal dan mental perlu untuk hadapi cabaran ini.

Setelah 27 tahun hidup dimuka bumi ini, saya telah mendapat dugaan yang sangat hebat kala ini...sangat berat untuk dipikul, sangat perit untuk dikenang tetapi siapalah saya di sisi Dia jika saya mengeluh kesah begini? Namun saya cekalkan hati, tanam dalam diri utk melawan dan menghadapi dugaan ini hanya kerana Allah S.W.T. Saya yakin tiada ujian/dugaan yang diturunkan oleh Allah kecuali mengikut kemampuan hambaNya itu sendiri. Bukan untuk menzalimi..akan tetapi untuk menarik kita kembali padaNya dan dekat pd Nya..Mampukah saya???



“Allah tidak membebani seseorg itu melainkn sesuai 
dengan kesanggupanya”
surah Al-Baqarah ayat 286

“janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah kamu bersedih hati, 
padahal kamulah org2 yang paling tinggin darjatnya,
 jika kamu org2 yg beriman.”
surah Al-Imran ayat 139


setiap hambanya diuji dengan pelbagai dugaan,pelbagai kesedihan,kesakitan..
dengan harapan moga kita kembali kepadanya..
dugaan besar mahupun kecil..adalah nikmat buat 
mereka yang menikmati dugaan itu..

“bawalah daku kembali kepada jalan mu..kuatkan lah diri 
hambamu yang kedil ini..jauhi daku 
dari kesedihan ini 
berpanjangan agar daku mampu 
mencapai redha mu Ya Allah..”aminn..

Gambar dan kata-kata ini yang membuatkan saya mula bangkit!











La Tahzan....kenapa Allah menyebut La Tahzan??? Jangan Bersedih....akan ada manis setelah pahit yang kita telan....akan ada bahagia setelah kesedihan yang kita tempuh. 
Blogger tersebut memberi doa ini..

Ya Allah...Aku berlindung padaMu dari rasa sedih dan gelisah..Amiinn.

Ya Allah..sesungguhnya aku yakin..percaya bahawa Engkau mengkehendaki aku kembali pdMu..mungkin selama ini aku alpa, aku leka,aku lalai dalam menjadi muslimah sejati, isteri solehah,ibu mithali, anak y solehah...Ya Allah..mungkin dugaan ini menjadi menghapus bagi dosa-dosa yang aku telah lakukan...Mungkin dugaan ini Allah beri peluang utk aku berubah ke arah kebaikan..dekat dengan Penciptaku. Alhamdulillah..aku sanggup utk terima dugaan ini andai hidayah yang aku akan dapat..andai aku menjadi insan yang Engkau pilih untuk berada dekat denganMu Ya Tuhanku.




Ya Allah Ya Tuhanku..aku memohon ampun daripadaMU..
aku mohon kerdhaan daripadaMu..aku mohon kau lindungi 
keluargaku…
anak-anakku dan suamiku Ya Allah…
hanya kebahgiaan yang kucari di dunia ini dan di akhirat sana…
berilah kami sekeluarga peluang itu Ya Allah…
Amin..Ya Rabill Alamin…….







Ya Allah,,,sekiranya aku kehilangan arah tujuanku, lemah dan jatuh, berilah aku kekuatan, titipkan lah aku sedikit ketabahan, keyakinan bahawa takdirMu adalah lebih baik dari apa yang aku impikan dan mimpikan.

Comments

  1. Nama saya Wulan Sari, dari Romania, saya berjanji untuk berkongsi kesaksian ini untuk Tuhan dalam hidup saya. 2 minggu yang lalu, saya sangat memerlukan wang, jadi saya memohon pinjaman, kemudian mendapati diri saya dalam tangan yang salah yang mendakwa peminjam pinjaman yang baik di seluruh dunia, tidak mengetahui bahawa mereka semua penipu. Mereka mengutip 2500 EURO dari saya dan enggan menghantar saya pinjaman saya meminta. Saya sangat keliru dan kecewa saya menjadi mabuk, pada hari yang setia saya pergi ke bar untuk minum dan kemudian saya berjumpa dengan seorang sahabat lama, saya memberitahu semua perkara yang berlaku kepada saya, maka dalam proses itu dia memperkenalkan saya kepada Puan Loana George Ketua Pegawai Eksekutif Jaminan Jaminan Amanah LTD di mana beliau menerima pinjaman kira-kira 56,000.00 EURO. maka dia memberi saya e-mail pinjamanageorge11@gmail.com, Dan saya menghubungi dia dengan segera saya pulang, dia memberitahu saya peraturan dan peraturan dan saya mengikuti, selepas memproses dokumen dalam masa kurang dari 24 jam, saya menerima pinjaman saya sebanyak 42,000.00 EURO. .. Saya yakin dia juga akan gembira dapat membantu anda, jadi jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman, anda juga boleh menghubungi beliau melalui email: loanageorge11@gmail.com

    Dan anda juga boleh menghubungi saya untuk sebarang maklumat lanjut oleh sariulan3600@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk membetulkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Cari tidak lebih lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang terlupakan !! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti persendirian dan individu dengan kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (loanageorge11@gmail.com)


    APLIKASI DATA


    1) nama ...........................

    2) Negara .......................

    3) Alamat ......................

    4) Gender ........................

    5) status perkahwinan .............

    6) Kerja ................

    7) Nombor Telefon ...........

    8) kedudukan di tempat kerja .....

    9) pendapatan bulanan ....................

    10) jumlah pinjaman .........

    11) tempoh pinjaman .....

    12) Pinjaman destinasi ..................

    13) Tarikh kelahiran ........................


    terima kasih.

    ReplyDelete
  3. Nama:::::::::::::::::::::::::::[Queen Jamillah]
    Negara:::::::::::::::::::::::::::::[Indonesia]
    Jumlah:::::::::::::::::::[Rp.9,8 miliar]
    Alamat::::::::::::::::::::[Surabaya]
    W/A:::::::[+6287818697754]
    ☎::::::[+6287818697754]
    e_mail:::::::::::::::::[queenjamillah09@gmail.com]
    Teman-teman orang Indonesia Nama saya Jamiilah saya seorang muslim jika Anda membaca blog selama dua sampai tiga tahun sekarang Anda akan menemukan bahwa saya telah membuat beberapa kesaksian mengenai saya mendapatkan pinjaman dari Bunda Iskandar dan saya memang sangat senang karena memberi tahu semua orang bahwa ibu Iskandar memang pemberi pinjaman yang sangat tulus dan juga saya dapat membuktikan fakta bahwa begitu banyak pelanggan juga telah mendapatkan pinjaman yang benar dari ibu selama bertahun-tahun melalui saya dan saya sangat senang untuk itu [Kesaksian terbaru sekarang adalah bahwa suami saya harus menyusun rencana mendirikan perusahaan mencuri di (Surabaya))))))) sehingga dia juga dapat memiliki akses ke bisnis yang lebih dan lebih berorientasi pada keuntungan yang melibatkan capaital yang sangat besar sehingga saya harus menghubungi Ibu bahkan ketika saya belum menyelesaikan cicilan bulanan terakhir saya sehingga ibu setuju untuk meminjamkan saya dan suami saya karena rencana bisnisnya berorientasi pada keuntungan dan kami harus mengajukan pinjaman sebesar (((Rp. 9,8 miliar) sehingga dana untuk proyek tersebut akan menjadi e Cukup mengejutkan kami, pinjaman saya disetujui oleh manajemen dalam waktu beberapa jam dan setelah beberapa waktu transfer berhasil dilakukan dengan gangguan dari OJK atau lembaga pengatur keuangan lainnya] Ibu Iskandar tidak pernah menipu siapa pun atas uangnya,Ibu memang pemberi pinjaman yang sangat tulus
    Perusahaan Induk terdaftar di OJK jadi jangan takut
    Ibu Iskandar punya catatan bagus dalam meminjamkan
    Tarifnya sangat bersahabat dibandingkan dengan Bank
    Minimum (Rp.100juta)))))
    Maksimum (((((Rp.100billion)

    Detail Kontak Perusahaan:
    e_mail:::[[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]]]
    COMPANY::::::::::::[Iskandar Lestari Loan Company]]]

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.