Ostematrik Atasi Masalah Sembelit Saya.


Entry kali ini berkisar tentang pengalamanku menggunakan ostematrix Shaklee. Bukan mahu promosi tetapi lebih kepada ingin membantu sesiapa sahaja yang mempunyai masalah sepertiku, ingin berkongsi perkara baik kepada anda semua.



Dah banyak kali ku dengar, si polan menggunakan ostematrix ---> mudah membuang. Si polan amik vitamin kalsium ostematrix ---> sudah tidak sembelit lagi. Ku terasa ragu-ragu. Betul ke benda begini?

Lalu setelah ku membeli 1 botol vitamin ostematrix (guna keahlian yang ku ada...jimat sikit,,,hihihi) ku mula ambil 4 biji sebelum tidur. Esokkan harinya ku rasa macam nak membuang tapi bukan sakit memulas. Ohhh...rupanya memang tepat kata-kata si polan tu yang memang LANCAR pembuangan...hehehehe...maaf bunyi macam tak selesa sikit.

Daku yang selama ini payah dan kadang-kadang sembelit rasa happy lah....(sebab culas minum air masak) 

Satu lagi testimoni suamiku pon mengalami masalah yang sama. Lama termenung setiap pagi. Ku paksa amik 4 biji sebelum tidur, dan esoknya...tadaaaaa!! Sekejap je..lancar habes katanya..heehhehehe..


Okay...mari ku tunjuk sedikit khasiat ostematrix ni...

Bagaimana ostematrik membantu dalam mengatasi masalah sembelit?

Kandungan utama di dalam OSTEMATRIX adalah;
  • kalsium
  • magnesium
  • vitamin D
  • boron
  • manganese, copper, zink
Bahan yang membantu dalam mengatasi masalah sembelit adalah MAGNESIUM
Bagaimana magnesium membantu mengatasi masalah semebelit?

Magnesium meningkatkan kandungan air dalam usus dan membantu menggesa berlakunya peristalsis (gerakan dalam usus yang membantu makanan terhadam bergerak dalam usus). Peristalsis juga menolak makanan ke perut.

Efek ini berlaku melalui dua mekanisme:


1. Magnesium merehatkan otot dalam usus - ia membantu membentuk kesan lebih lembut yang mengurangkan sembelit.

2. Magnesium 'menarik' air - ia meningkatkan kandungan air dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik.

Disebabkan magnesium akan 'menarik' air, anda dinasihatkan untuk minum air yang banyak setelah mengambil supplement OSTEMATRIK.

Kepada mereka yang mengalami masalah sembelit sangat digalkkan untuk mencuba OSTEMATRIX Shaklee.

Okay,....sekian dari saya untuk hari ini. Sebenarnya ostematrix banyak lagi kelebihannya....



Zairul Akmal
0134576329

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Anak Kuning Lebih Sebulan Tanda Berpenyakit?

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.