Kelebihan, kebaikan, perbezann Vitamin C Sustained Release 500mg Shaklee.

Sustained Release Vita C 500mg Shaklee

Sumber vitamin C semulajadi yang disalurkan jam demi jam..



Tubuh kita sering kehilangan vitamin c semasa melakukan xtvt harian. Vit C SR Shaklee dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dlm menyalurkan vitamin c secara berterusan. Vita C Plus 500mg yg semulajadi membantu menyediakan vit c yg diperlukan  tubuh. Ia juga membantu dlm menyokong TULANG, GIGI, dan GUSI yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan. 

Selain itu, Vit C atau Askorbik amat berguna pd kesihatan manusia. semua orang tahu bahawa Vit C boleh membuatkan kulit menjadi CANTIK dan LICIN. Antara kebaikannya ialah seperti berikut:

  • Membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yg menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yg terlibat dlm pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan KOLAGEN ni berasal dr Yunani yg berkamsud LEKAT atau bersifat PELEKAT. Sebab itu lah si pengamal akan mendapati kulit mereka lebih licin, tegang dan cantik, malah luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan (lekat) tisu badan yang kuat.
  • Vit C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisme kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang mengidap darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan STROK dan JANTUNG TERSUMBAT.
  • DETOKSIFIKASI. Vitamin C berupaya mencantum bahan logam berat spt plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan drp badan dgn lebih mudah. Mereka yg MEROKOK patut menjadikan Vit C sbg kawan baik  coz ia dpt membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda drp mengalami kerosakan yg teruk.
  • Vitamin C juga berperanan dlm pengeluaran hormone anti-stress dan interferon (hormone fungsi imun). Mengikut Dr Bruce Miller, the more you stress, the more you need vitamin C..oooohhh my..!!! Kita tahu bhwa stress boleh memusnahkan vitamin c dan oleh kerana kekurangan vitamin C, sistem keimunan kita lemah dan mudah diserang penyakit.
  • Penyakit Skurvi adalah akibat kekurangan vitamin C. Sesiapa yg mengalami pendarahan dlm badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut (goyang) dan luka lambat sembuh, pendarahan dlm otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C. Jelas sekali vit c adalah umpama gam yg melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dlm badan kita tidak mudah koyak atau terluka. Mereka yang sedang sakit adalah disarankan mengambil vitamin c pd dos yang lebih tinggi bagi mempercepat proses penyembuhan.
  • Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayuran 5x sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui AIR KENCING. Menurut Dr Bruce Miller, dos yg dicadangkan ialah 500mg sehari iaitu bersamaan 7 setengah biji oren...Mampu ke nk makan 7 biji oren tu???
MANFAAT YANG LAIN ADALAH:

  1. Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat utk penyerapan zat besi yg lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkat pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga memerangi simptom selsema.
  2. Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yg berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T-cells utk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan.
  3. Mencantikkan kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda mendapatkan kulit yg lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi iaitu penyebab utama jeragat.
  4. Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental spt keresahan.
  5. Mengekalkan kolesterol sihat - Ia mampu mengurangkan kolesterol dlm darah, mengekalkan kapilari darah yg sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.
Apa KEISTIMEWAAN & PERBEZAAN vitamin C Shaklee dengan Vitamin C lain yang ada dlm pasaran???

  • Vitamin C pertaman yg SEMULAJADI dan bertindak secara 'sustained release' atau dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan dalam badan untuk membolehkan vitamin c sentiasa berada dalam badan kita.
  • Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk 1 tablet.
  • Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik.
  • Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan dan dilepaskan ke dalam sistem tubauh secar perlahan-lahan mengikut keperluan.
Perhatian!!! Ingin saya ingatkan, kesan pengambilan vitamin juga bukanlah sekelip mata. Haruslah sabar dan konsisten dalam pengambilan, barulah kesan optimum dapat dirasai.

Jika ditanya saya, mestilah saya pilih Vitamin yang:
  1. Tak perlu kunyah
  2. Tak membazir (sustained release) slow2 di lepaskan dlm badan
  3. Semulajadi, selamat, berkesan
  4. Cukup untuk seharian keperlua tubuh kita yg bersamaan 7 biji oren..500mg.
Jadi....puas hati tak??? Sebab bila sy baca n wat research ttg Vitamin C sustained release ni baru saya nampak yang kenapa bagus vitamin c Shaklee ni....dah tu HOT ITEM kat shaklee sebab out of stock tiap masa..jadi anda boleh cepat2 hubungi saya untuk dapatkan sebotol yang TAHAN selama 6 BULAN!!!!! Jimat!!!!

Zairul 0134576329
Ibu Umar Arryan

Harga???? HARUSLAH tak sampai rm100 pon....MURAH..Jangan mudah terpedaya dengan pemalsuan vitamin ini dipasaran. Dapatkan yang original tau.. =)

Comments

  1. Alhamdulillah sejak makan vita c Shaklee ni, klu kena selsema cepat baik :)

    CERITA KEHIDUPAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan??? Saya jenis selsema berpanjangan tapi bila consume vit c nih seminggu sudah lega Alhamdulillah.

      Delete
  2. hooo memang best vitamin C shaklee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bes bagi yang sudah mencuba dan secara konsisten. Ramai orang cepat give up kerana tak sabar. Badan lain-lain cara serap vitaminnya.

      Delete
  3. Harganya berapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf cik internet saya problem sebelum ni. Boleh terus hubungi saya melalui wasap 0134576329 untuk maklumat lanjut. Vitamin C harga pasaran RM92.50

      Delete
  4. Mengamalkan vitamin C sememangnya perlu sebab keperluanya dlm nutrisi seharian kita kan?

    Hot post - Telekung Reehans Pilihan Muslimah Ketika Solat

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.