Berpantang Dengan Shaklee

Bismillah..

Entry ringkas ini saya mahu tujukan kepada para ibu-ibu yang baru melahirkan diluar sana.
Pada saya, supplement semasa berpantang adalah pilihan masing-masing. Ada yang mahu makan Jamu, ubat klinik dan ada juga yang hanya minum air akar kayu sahaja.

Bagi pendapat saya semua tu boleh dan tiada salah pon. Nak makan jamu pon boleh tetapi jamu ni panas sedikit  dan tidak digalakkan mengamalkannya jika bayi mengidap jaundise. Dikhuatiri akan mnmenyebabkan bacaan kuning naik lagi tinggi.

Ubat klinik pon sama sahaja dengan vitamin yang lain. Tetapi jika mereka yang mengalami sakit 'rengat' (bahasa kelantan) bahasa ibunda saya tak pasti maka mereka perlu ambil ubat kecut rahim dari klinik.
Berbalik kepada ubat/minuman akar kayu pula, sangat bagus untuk sistem dalaman kita. Peranakan kita dan ianya sama juga tidak digalakkan minum jika berunsur panas dan jika anak mengidap jaundise.

Shaklee pula ada juga menawarkan vitamin untuk mereka yang berpantang. Kali ini saya bercerita mengenai set asas berpantang yang mana istimewanya ibu tetap boleh makan walaupun anak mengalami jaundise.

Zink - bagus untuk memulihkan luka dalaman setelah bersalin. Lebih-lebih lagi bagus untuk mereka yang bersalin secara pembedahan.
Vitalea - adalah multivitamin yang beri tenaga kepada si ibu setelah bersalin. Ramai yang telah guna mengadu yang mereka sangat bertenaga selepas mengamalkannya.hihi
Vit C - meningkatkan sistem imunisasi badan si ibu dan juga bayi. Mengelakkan ibu dari mudah terkena selsema dan demam.
B Complex - mampu memberi ketenangan kepada si ibu, mengelakkan dari ibu stress,memberi tenaga.

Itu lah set berpantang asas yang saya mahu kongsi dengan anda. Ada lagi vitamin lain dalam set berpantang yang lain tetapi bgi yang mahu berjimat, kurang bujet, boleh ambil set ini.

Berminat nak order? Boleh..boleh..

Boleh SMS atau whatsapp saya di 0134576329 dan saya akan bantu selesaikan masalah anda.
Nak tanya berkaitan penyusuan, anak, mahupun vitamin..in shaa Allah saya boleh bantu anda.

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.