Peminat Dari Sejak Sekolah!



Aku dulu bukan lah kategori budak perempuan cantik yang jadi igauan boys kat school...hahahahha....tetapi aku ada kisah yang mana aku sangat suka dan sering ingat hingga sekarang.

aku ni orang yang susah nak senyum...orang kata muka masam jer...sombong! Itu lah yang sering aku dengar. Tapi ada jugak yang minat dalam diam dekat diriku nih..apa yang menarik pon tak tahu...dah lah chubby cute-cute gitu..hihihihi..

Lepas itu, aku jenis suka meminati orang dalam diam gak..ala...zaman berhingus dulu...hati mudah crush orang kata...monkey love!

Tapi.......ada tapi....aku tak suka kalau orang yang aku minat ni pon suka aku jugak....ishhhh...dok gemar la...! Rejekkkkkk...

Ada lah seorang mamat nih....masa first time dia nampak aku..

"Comel budak nih....boleh buat stokkk.." Amboi..ingat daku ni barang ke ape...nak buat stokkk.

Tapi...macam cerita kat atas tadi....aku ni 'sombong'....muka pon dah nampak sombong..mula la mamat tu cakap..

"sombong nya dia nih..tak pe....ini satu cabaran!"

Walhal aku tak kenal pon dia...(kesiann!)

Naik tingkatan 3, mamat nih tingkatan 5....aku pengawas...dia pon pengawas...

Tiba-tiba ada orang ejek-ejak aku.....mengutuk aku...mengusik aku!

Ish..pehal mamat ni? Aku tak kenal dia...geram dan meluat teramattt!!!

Memang tak suka jumpa dia......nak dijadikan cerita, kami satu kumpulan dalam kursus kemimpinan pengawas.....alamakkkkk!! Aku tak suka abang ni....! Malu la satu kumpulan...

Padahal..disebalik kisah ni, dia beria-ria minta dengan kawan dia adjust bagi dia sama group dengan aku...haaaaaa.....taktik dia baiikkkk punya.

Fine....dah jadi facilitator aku pulak....aku selalu jadi mangsa....mata dia sering kali curik-curik tengok aku....(i noticed that!) Asal aku bercakap, dia pandang, asal aku nak buat pape dia pandang...rimasssss....malu laaaaa...budak sombong ni...

3 hari bergaduh....mengusik..hati mula terusikkk...ahhhh sudahhhh.....apehal ni.

Aku mula mencari-cari mana mamat ni....datang ke tak...? 

terjumpa kat bilik pengawas..hati berdebar-debar....(penah rasa tak?)
Malu-malu kucing....

Rupanya.....lelaki yang aku tak suka ni, dalam diam dia sengaja cari peluang nak bertugas dengan aku, datang sekolah awal giler semata-mata nak bertembung dengan aku kat bilik pengawas.....oohhhh,,,sweet nya...(Tapi daku tak tahu semua itu)

Mengintai aku masa aku jalan kat sebelah makmal dia....masa aku pergi koprasi, dia pon hari-hari pegi sana beli gula-gula...hanya sebab nak bertembung dengan aku. Tapi kalau jumpa aku jeling je dia....hahahahaah...sebenarnya hati malu!

Tapi, bila aku tahu dia ni dah ada awek....hmmm..frustnya....tak apa lah..minat jer..bukan nak couple....aku tahu dia jenis ramai awek..ramai nasihat hati-hati....dia ni suka couple dengan ramai budak...hmm..nasib lah..ku pendam jer episod hati tertaut ni..hihihi

Tapi pelik la...dah ada awek tapi sibuk nak cari gaduh dengan aku..aku dah la tak tahu pape...orang mengutuk, mula naik angin....padahal dia saje je cari pasal sebab nak bercakap dengan aku....

Fenomena ini ramai kawan-kawan dia tahu..lelaki, perempuan....sume noticed tentang si mamat nih. Dorang siap bagi sokongan lah nak baikkan aku dengan dia....aku jer tak tahu..

Hati terfikir....kenapa nak sangat berbaik dengan aku...awek dia jauh lagi cantik dari aku..kurus...comel...! ENtah lah...

Aku memang suka meminati orang dalam diam......(eh....dah minat??) yer la..orang tua dah pesan, jangan benci-benci, nanti jatuh sayang......errrrr.

Bila dia nak confess, dia suka aku....hati aku suka tapi aku tak suka couple! Aku terpaksa tolak...punya la dia nak jawapan sampai sanggup tak masuk kelas round amik kedatangan kelas aku...haaaa...minat punya pasal...

Aku siap kena warning kat hostel lagi dengan ex-girlfriend dia punya geng...huhuhuhuhu...

Kemudian, kami hanya berkawan biasa...dia call aku kat rumah setiap masa kalau aku balik cuti hostel. Macam-macam cerita kami kongsi. 

Kat sekolah dapat surat.....dapat kad ucapan selamat amik exam! cantik kad dia buat...belakang kad tu dia tulis....

Saya Sayang Awak!!! Ohhhhhhhhh.....cairrrrr....

Surat tu ada lah kawan dia yang jadi posmen...mamat ni memang kreatif dengan setiap surat dan kad yang dia bagi..

Tapi aku dah cakap..kita hanya kawan yer...2 kali dia ajak couple..tapi aku tak selesa couple...

Hinggalah dia abes SPM....we lost contact!  Dia tak call, tak tulis surat....maybe dia dah lupakan aku....tamat lah kisah aku dah dia...semoga dia berbahagia dan berjaya diluar sana...


Aku??? Keliru sebab tiba-tiba dia menyepi...kenapa??? hmm......



Ini lah pengawas lelaki tu........!!!  Hmmm..dah kawin pun......dah ada anak pon!!! Sampai hati kan...suka kita lepas tu tinggal macam tu jerrrr.......




To Be Continued!!!!

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.