Perubahan Ketara sewaktu hamil anak ketiga


Alhamdulillah, masih belum terlambat untuk ucap syukur ke hadrat Ilahi diatas rezeki yang Dia anugerahkan kepada keluarga kami. Pada hujung tahun lepas 2014, aku telah disahkan hamil anak yang ketiga. Perasaan bercampur baur jugak sebab tidak lah menjangka akan secepat ini, walau anak kedua sudah berumur 2 tahun. Tetapi excited juga sebab mana lah tahu kali ini dapat anak perempuan pula..hihihi..aminnnn!!

Al-kesahnya, sejak mengandung ni, ku rasakan banyak juga perkara ala-ala morning sickness melanda. Tetapi jika nak banding dengan orang lain, aku tidaklah seteruk mane. Adalah kadang-kadang muntah, pening, penat, mengantuk..dan paling tak tahan sejuk yang melampau!! Nak mandi tu rasa macam takut gila dengan air. Sejukkkkk...

Kali ini yang paling aku rasa lain ialah aku mengalami kegatalan kaki yang melampau. Sangat melampau hingga penuh betis dari depan ke belakang, lepas tu hingga ke paha...gatal bukan sebab salah makan tetapi entah....tersentuh kain pun boleh buat aku tergaru-garu!

kaki gatal semasa mengandung

Kalau nak kata sebijik, sebijiklah kaki aku dengan dalam gambar ni...dua-dua belah jadi begitu. Tetapi sebab aurat, aku amik lah dari google. 

Mula-mula suami cakap sebab cuaca lah kot, sebab banjir lah..air kan tak bersih sangat. Tetapi aku tak pernah segatal ini. Dan pulak aku ada history dengan kulit alergik zaman kecik dulu. Sapu macam-macam. Nak sapu herbal blend, aku pegi hilangkan pulak masa balik kampung...aduhhhh..last-last sapu econozym..tak tahu eja betul ke tak..huhuhu. Tahan lah sekejap. Kemudian naik lagi tempat lain...sabar je lah.

Tetapi aku teruskan makan vitamin C lah untuk radang-radang kulit ni..maybe sebab badan kurang vitamin. (sebab selalu skip makan!) bukan salah vitamin yer. Tetapi semasa dalam waktu sekolah, aku takkan skip amik SET HAMIL sebab banyak memberi tenaga pada ku yang sering penat bila balik keje.

Dan..oh ya....mengandung kali ini, rasa muka makin licin dari sebelum mengandung!! hihihi..fefiling glow and gojes gitu....perasannya makkk!! Kenapa??? Sebab pertama aku mula menggunakan pencuci muka Shaklee Enfuselle! Kemudian, aku dah mula makan vitamin C tahun lepas...Syukur sangat-sangat.


Oklah...nanti i cerita tentang set pencuci muka ENFUSSELE tu yerrrrr! Bes sangat pakai.

Ok..Nak buat kerja hakiki dulu. Keep in touch yerrrr!

Zairul
0134576329

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.