Petua susu kekal banyak..

 


Bismillah...ramai yang beranggapan ms pantang kalau susu tu dah banyak sampai basah baju maka susu akan tetap banyak n xperlu apa suppliment lg...no no no!!! salah tu...ini pemahaman salah ttg suppliment.
well,,suppliment bukan buat susu jd banyak smpai basah bju ke ape...supp ni membantu pengeluaran susu dgn kadar yg cepat, membantu tubuh badan sihat, memberi tenaga kepada si pengguna dan sekaligus membuatkan pengguna sihat,bertenaga dan susu pon meriah. ok..kenapa susu meriah? dalam suppliment seperti ESP terdapat:

Kandungan Protein penting
Kandungan protein di dalam kacang soya adalah 2 x ganda dari daging, 4 x lebih dari telur dan 12 x lebih dari susu. ESP juga lemak dan kolestrol yang rendah dan diserap dengan mudah oleh badan. Ianya juga adalah makanan berindex glisemik rendah yang menghasilkan tenaga berpanjangan dan rasa kenyang lebih lama.

makanya ibu-ibu yang menyusu memang kerap lapar kan? jd pengambilan ESP dapat membantu mengenyangkan ibu dan sekaligus memberi khasiat kepada susu yg diminum oleh bayi. protein tersebut kalau kita nk mkn hari2 mau jd gemuk lahhhh....daging, telor tp dlm esp ada protein yg sama banyak dengan mereka semua dan kita tak perlu risau kita gemuk okkk!! heheheh

Ok..back tu petua..

  • Fahami konsep demand & supply. - SUPPLY AND DEMAND.
  • Demand- aliran susu keluar samada melaui baby, pumping, marmet.
  • Suppy- susu yang akan dihasilkan oleh badan mengikut keadaan breast kosong. Maka, once breast kosong, otak akan bg signal yg susu perlu diganti sebanyak mana susu keluar. So klu malas pump, maka otak kata ok, stop lah..susu keluar byk ni saje..kita dah terlebih suppy..that’s why susu drop klu bby kurg isap n kita xpump.Bg saya, sejak pantang lg sy dah mula pump n kerapkan DF baby. Jangan malas bgn tgh mlm utk pump sbb susu plg byk produce tgh mlm. Try buat klu xpercaya. Smbil tukar napkin bby, boleh pump. Bila nk pump klu bby selalu DF? 20minit right after bby tido boleh pump utk kosongkan breast
  • Sy minum air kosong 2 liter sehari (wajib) kalau termiss pon, kena counter balik dgn air suam 1 gelas setiap 1 jam...

  • Sy mkn makanan berkhasiat dan ya, sy amik supplement Shaklee. sebab saya xsuka sgt sayur, tempe sume tuuuuu..
  • Sy sentiasa berdoa dan berzikir ketika pumping - doa supaya susu sentiasa ada untuk si bayi.
  • Sentiasa fikir keindahan, ketenangan ms pump,jgn ada perasaan malu, stress, marah..(susu pon malu nk kuar)

  • Sy minum oats, horlicks, milo, soya, Shaklee, air suam. Minuman panas n suam cepat je breast penuh.
  • Mkn syr hijau.bayam, peria,brokoli, (oh yaaa...seafood sgt membantu)
 
  • Suppliment utk kesihatan tubuh badan. Supplement xmembantu susu byk tp klu bdn xsehat, susu pon drop…jd apa yg sy jatuh cinta pd Shaklee ms pregnant produk ESP ni rs sgt sedap..kulit muka sy licin, parut bersalin hilang dan after deliver sy terus minum dan susu jd pekat, aliran byk.
 
  • Saya juga amik vitamin Alfafa iaitu sebagai milk booster bg ibu menyusu..alfafa juga sebagai pengangkut lemak yang dibakar...

Kalau anda ada pertanyaan mengenai breastfeeding boleh hubungi saya...nk order pon boleh hubungi saya..nk menjadi ahli pon boleh!!!!!!!




Ingin mencuba dengan harga HOT dan berminat?? hubungi

SMS/WhatsApp: 0134576329 zack
Fbook: Ibu Umar Arryan
Email: zairul.akmal@gmail.com
Web: https://www.facebook.com/Healthybeautyeasylife


Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.