Kenapa saya perlu jana pendapatan extra?

Bismillahirrahmanirrahim.
Selamat pagi..sebab sekarang jam 3pagi. Huhu...banyak benda berada dalam fikiran. Mostly tentang kehiduoan..tentang kewangan..tentang masa depan anak-anak. Benar, Allah sudah takdirkan swmua itu pada kita. Tetapi kita boleh ubah takdir dengan usaha dan tawakkal.
Kisahnya setelah anak masuk dua. Dengan gaji yang sedikit mana mampu untuk berlebihan dalam segala hal. Suami memang bekerja tetapi cukup lah untuk bayar yang wajib maka perlu tambah dengan duit sampingan. Waktu itu lah saya terbuka hati mahu sertai sesuatu yang boleh mwndatangkan hasil. Maka kebetulan tengah guna Shaklee masa itu, upline saya cadang jadilah ahli...boleh dapat 20% less than retail price, ada bonus belian, ada car bonus, trip bonus pun ada. Wahhhhh...teruja sungguh..lalu saya DAFTAR yuran keahlian sebanyak rm75 sahaja untuk seumur hidup. 75 je????!!!!! Ya....shaklee menawarkan yuran keahlian yang paling murah bagi saya berbanding program lain. Tidak perlu modal ribu-ribu. Cukup lah ada laptop, smartphone dan line internet yang baik.
Dalam hati saya nak makan sendiri je ni. Begitu juga kata-kata upline saya. Waktu itu dia sudah dapat bonus bulanan cecah 4angka!!!!!!! 4 figures income....bermula dengan nak makan sendiri vitamin. Lama kelamaan setelah ramai bertanya di Facebook..lalu bertambah pelanggan yang membeli dengan upline saya sehingga dia dapat naik ranking dalam Shaklee. Bermula saat itu beliau terus pegang 4angka bonus. Sekarang beliau sudah capai tahap tertinggi dalam Shaklee iaitu Master Coordinator...duit bulanan??? 5 angka!!!!
Dalam hati saya...saya nak ikut jejak beliau. Saya nak bekerja dari rumah...jaga anak-anak. Jaga makan minum suami...tak perlu fikir kerja hakiki yang sudah melebihi kerja sebenar. Saya nak beli kereta sendiri. Saya nak shopping barang baby dengan duit sendiri tanpa perlu bercatu-catuan. USAHA saya mula-mula main-main sahaja. Dapat lah 2 angka bonus. Kemudian angka itu makin besar...pernah cecah 3angka. Seronok sangat!!!siapa lah yang nak bagi free duit tu. Usaha hanya guna handphone. Sharing kebaikan produk..semua saya share yang pernah saya guna. Memang puas hati dengan produk Shaklee ni.
Saya perlu jana pendapatan lebih sebab 2 hero ini adalah sebab untuk saya berjaya! In shaa Allah bulan 7 nanti seorang lagi amanat Allah akan muncul. Maka ibu harus lebih usaha utk dapatkan duit lebih untuk keluarga ibu. Ibu nak penuhi permintaan anak-anak. Kalau dulu ibu tak boleh nak belikan hatta aiskrim dalam bekas..sekarang ibu sudah boleh beli. Kalau dulu kami tidak mampu untuk berjalan-jalan; sekarang sudah boleh bawak budak2 main kolam. Alhamdulillah. Atas usaha juga. Lagi kuat usaha lagi banyak duit bonus yang dapat.
Anda semua tidak mahu merasa pegang duit sendiri?? Jom jana pendapatan dengan saya. Segala tunjuk ajar akan di berikan dalam group rahsia kami. Segala ilmu kami curahkan tanpa ada rahsia tersembunyi. Semua bagai adik beradik walau tak pernah berjumpa.
Apa lagi??cepat whatsapl saya pn zairul 0134576329

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.