Omegaguard membantu merawat lelah atau asthma

Sumber: Ibu Hebat

Sejak akhir-akhir ini ramai yang saya dengar masuk kecemasan sebab lelah atau batuk tanpa henti atau bronchitis. Lebih-lebih lagi kesian dengan kanak-kanak yang batul, tak boleh bernafas sebab asthma menyerang.


Menurut Wikipedia, penyakit asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma,keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam.

Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara. Akibatnya, pesakit boleh pengsan.

Pengambilan inhaler semasa serangan asma berlaku dapat melegakan pesakit. 

Namun sampai bila kita nak bergantung pada inhaler atau nebulizer semata-mata? Tidakkah ada kaedah lain yang boleh dijadikan alternatif dalam perubatan?

BAGAIMANA OMEGA-3 MEMBANTU MENGURANGKAN ASMA DAN LELAH??

"Omega-3 fatty acids are known to reduce inflammation. Because asthma is a disease caused by airway inflammation that leads to airway hyper-responsiveness and airway narrowing, and because Eskimos, who eat large amounts of fish have a low rate of asthma, researchers theorized that fish oil might benefit asthma sufferers."

Sumber:
 LiveStrong

Terdapat kajian yang mendapati pengambilan asid lemak Omega-3 serba sedikit membantu mengatasi penyakit lelah. Asid lemak Omega-3 bersifat
 antiradang. Kerana itu ia sangat baik diambil oleh mereka yang mengalami masalah berkaitan keradangan, seperti asma (radang pernafasan), Artritis reumatoid, dan sebagainya.

KENAPA OMEGA-GUARD SHAKLEE ADALAH MINYAK IKAN TERBAIK?

Omega Guard Shaklee adalah Omega-3 paling selamat kerana menjalani proses penyulingan proprietari 3 molekul yang mengekstrak Omega-3 yang tulen dan jugamenyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.

Omega 3 Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk.


 Minyak Ikan Kecil di Lautan Dalam
Minyak ikan Shaklee diambil daripada ikan-ikan kecil di lautan dalam yang sejuk kerana ikan-ikan di kawasan tersebut tidak terdedah kepada pencemaran & toksik seperti merkuri.

Kajian juga menunjukkan bahawa ikan di lautan sejuk mempunyai kandungan Omega-3 yang lebih tinggi 

Selain itu, kandungan EPA & DHA dalam Omegaguard Shaklee adalah antara yang tertinggi berbanding brand lain di pasaran:

Sila rujuk gambar dibawah:


Jom tengok apa yang dikatakan oleh pengguna omegaguard:



Senenarnya masih ada kaedah yang boleh digunakan untuk merawat lelah ini selain menggunakan ubat ubatan walau kesannya tidak secepat ubat hospital namun ia memberi pertahanan kepada badan kita.

Jadi apa tunggu lagi rebutlah peluang ini. 1 botol mengandungi 90 biji. Jika amik 1 biji sehari untuk kanak-kanak maka akan tahan selama 1 bulan!!! Super jimat kan!!!!!


Hubungi zairul  untuk mengetahui lebih lanjut mengenai OmegaGuard ini.

0134576329
zairul
FB: Ibu Umar Arryan

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.