Terbukti Collagen Shaklee Tak Bagus.


Sudah acap kali ku ternampak di carian google mengenai kesan mereka yang menggunakan Collagen dari Shaklee. Rata-rata memberi komen yang menyesal kerana lambat ditemukan dengan collagen shaklee kerana perubahan pada kulit wajah, tubuh badan yang ketara. 

Kolagen shaklee tidak bagus kerana membuat wajah mereka lebih muda dari umur!!! Kolagen shaklee membuatkan mereka lebih bertenaga, kulit lebih cerah. Kolagen shaklee tak bagus kerana membuatkan suami mereka ternanti-nanti (ehem..ehem.....bahaya!!) lebih mantapp!!!



Kenapa collagen shaklee mahal?

Kenapa collagen shaklee terbaik?

Mahal....kerana kaedah untuk mendapatkan kolagen itu sendiri yang amat rumit. For your information, kolagen shaklee diperoleh dari sisik ikan merah yang berada dilautan dalam. Jika anda tidak faham apa yang hebatnya lautan dalam? Laut dalam ini jika dicampakkan ke dalam laut dalam maka kereta tersebut akan kemek!!! Betapa kuat tekanan laut dalam itu. tetapi tidak pada ikan merah, mereka mampu bertahan didasar sana. Hebatkan??


Jadi tidak hairanlah jika terpaksa menggunakan kemudahan yang terbaik untuk mendapatkan ikan tersebut. 

Apa beza dengan kolagen jenama lain? Saya ulas kolagen yang murah dan mudah difahami. Ada banyak kolagen  yang mampu dimiliki dan mengaku kolagen mereka adalah yang terbaik dan mengandungi lebih 5000, 8000 mahupun 10000 dalton!! Bagi mereka lagi tinggi dalton lagi bagus sesuatu kolagen itu. Tetapi perlu ingat bahawa Molekul Yang terbaik dan paling cepat diserap dan dicerna oleh tubuh badan kita adalah yang bersaiz 1000 dalton dan kebawah.


Dan molekul collagen  shaklee hanya serendah 1000 dalton. 

Bagaimana molekul yang melebihi 400000 dalton?? Dari mana kolagen tersebut diekstrak?

Tidak lain tidak bukan ianya diekstrak dari haiwan seperti lembu, kambing dan babi (khinzir) Nauzubillah!!!Haiwan tersebut mudah dicari dan mudah diternak. Tidak hairan mengapa harga murah. 

The best Thing Is..Ikan Merah yang menjadi pilihan Kolagen Shaklee Ini bebas daripada kesan2 plumbum mahupun lain2 pencemaran.


Kenapa perlu ambil kolagen ????

Mula-mula kita fikir tidak penting kolagen dan supplement bagai ni. Badan sihat. Jaga pemakanan...cukup lah. Itu bagi mereka yang betul-betul jaga kesihatan dan pemakanan mereka. Bagaimana yang terlalu sibuk? 

Kolagen sudah sedia ada dalam badan setiap manusia tetapi kolagen ini seperti getah ikat yang apabila usia menjangkau 25 tahun maka keanjalan getah itu makin lama makin kendur, maka tidak dapat mengikat sel-sel kulit wajah, keanjalan wajah, dan otot kita.


Begini lah contoh rupa kolagen dalam badan kita. Jadi sebab itu kita perlu menambah kolagen yang makin menghilang dalam badan supaya kita kekal 'muda' dan bertenaga. 

P/S: Usiaku pon sudah melebihi 25tahun....maka aku harus khuatir dan membuat sesuatu agar sentiasa kelihatan cantik dan remaja pada pandangan suamiku..nahhhh..ini lah masanya untuk menggunakan kehebatan Collagen Powder Shaklee....bulan ini pulak promosi hebat....

Silakan FIKIR, PILIH dan TENTU kan yang mana lebih bagus dan yang mana tidak bagus!

Jika rasa nak jadi mereka yang menyesal diatas, jom lah..hubungi saya..kita pakat jadi cantik, meletops sama-sama!!!!

zairul akmal
SID Dungun
0134576329

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.