Beratku naik mendadak!!!

Tak boleh tunggu esok..nak cerita jugak malam ni..hihihi..tp schedule esok lah yer...

Tadi pergi check up bulanan dekat klinik desa. Aduhhh..hari ini rasa dihantui sangat2. Mula-mula bab HB....dari berbelas-belas, hari ini 10.4 mol!!!! Ohmaigotttt!!! Ape kes??? Ha..jangan nak salahkan vitamin...sebab aku yang gatal p minum nescafe, teh tarik and so on. huhuhuu,,,,nak nangis rasa sebab selama ini hb memang cantik Alhamdulillah.

Memang salah aku lah ni....makan tak ingat!!! Ikut sangat selera mulut nak air panas nescafe. Kononnya nescafe itu tak kuat cafien..tp ade ke cenggitu???? Taubat lepas ni nak disiplin balikkkkkk!! Insappppp!!

Kedua!!! Berat naik mendadakkkkk!!!! Omaigottt sekali lagi...
Aduhhhh...sebulan naik 2kg tu!! Mau tak terkejut misi kat situ. Sudahnya aku kena repeat checkup 2 minggu sekali dar 1x sebulan...perghhhhh..padan muka kau zack!!


Seamatan aku...cehhhh..ayat...makan tak lah melantak sangat...kadang-kadang masa tengah makan tetiba dah tak boleh tahan..kenyang..stop makan. Tapi tak tahu...kena selidik nih. Teruk performance anak ke 3 nih....hmmmmm..tak nak dapat kencing manis ketika mengandung! Kesian baby....
Mulai esok...aku akan cuba makan dalam kuantiti sedikit tetapi kerap sebab nak elak gastrik..sebab lately kerap pedih perut. Lepas tu minuman kena kurang manis...I takut gak if the sweet drink makes me gained weight!! Oh no...hope not!

Ok kawan2,,,,tolong support mak bunyung nih yer...seram...frust sebab hb dan berat tak cantik bulan ni....19weeks pregnancy!

Rasanya kena berdamping dengan ESP...kenyang tanpa makan nasikkkkk!!!

Comments

  1. ha ha ha...
    memang menakutkan :-)
    sgt memahami....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan?????hihihi...tp hari ni ada potluck...ermmmm....

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Anak Kuning Lebih Sebulan Tanda Berpenyakit?

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.