Mane Lebih Jimat? Penapis Air Mudah Alih dan Mampu milik.


Selamat pagi. Hari ini terasa mahu sharing tentang air!! Water!! Drink water!! Clean Water!! dan macam-macam lagi.

Kenapa perlu tahu tentang penapis air yang sesuai dan berbaloi? Kerana air sangat penting dalam kehidupan kita. Memang jika dilihat kebanyakan penapis air dipasaran sangat mahal dan hanya sesuai untuk golongan bergaji sederhana ke atas sahaja. Bagaimana dengan golongan yang bergaji kecil? Mampu ke nak bayar beribu-ribu? Atau nak bayar beratus sebulan? Lepas tu kos penyelenggaraan yang tinggi pula.

Sebab itu saya nak anda buka minda mengenai kepentingan air bersih dan tahu kewujudan penapis air mampu milik dan mudah alih.

Sekarang ada 2 cara bagi mereka yang tidak mempunyai penapis air:

1) Minum air yang dimasak...TANPA ditapis
2) Beli air mineral atau air minuman yang ditapis.

Jadi, mari kita lihat perbandingan antara dua pilihan tersebut:

PILIHAN PERTAMA: Minum air yang dimasak TANPA ditapis.

Pernah lihat tak keadaan tangki rumah anda? Atau keadaan bekas pemanas air rumah anda???


keadaan air tangki yang dikeringkan. Tak usah cakap dalam gambr ni lah...semasa suami ku membuat pembersihan tangki rumah di kelantan, kami buka paip air dekat toilet masa air tangki dah nak habes...nak tahu apa yang keluar??? Pekat lagi dari air milo!!!! Anak cakap kotornya air milo..huhuhuhu

Bayangkan begitulah keadaan air yang apabila baru masuk mengisi tangki air yang hampir kering..kelodak semua naik ke atas, lalu dekat batang paip yang berkarat...masuk dalam periuk kita dan kita MASAK menjadi air!! Aduhhhhh...segala plumbum, segala jenis kuman, bakteria masuk dalam pemanas air atau periuk. Yang mati hanya kuman, bakteria tetapi bagaimana karat dan plumbum??? DIMINUM!!!

Untuk pengetahuan anda semua, air paip ini banyak kandungan rahsia yang ada bersama air yang disalurkan kepada kita dan memberi risiko merbahaya kepada kita dan anak-anak. Antaranya ialah:


KLORIN

Klorin yang pada asalnya digunakan untuk melunturkan warna keruh air serta mematikan kuman bertukar menjadi racun kepada manusia. Klorin tidak boleh dihapuskan dengan proses didihan malah selepas dididih klorin menjadi satu racun yang sangat bahaya kepada manusia dan kerana itu jika anda sedar lebih ramai bayi menghadapi penyakit kuning kerana pengambilan air berklorin oleh ibu ketika mengandung.

Tahukah anda bahawa air paip yang diminum dan digunakan sejak sekian lama,adalah salah satu penyebab barah yang utama? Ini bukanlah satu fakta baru yang mengejutkan. Para saintis telah mengkaji mengenai air paip yang dirawat menggunakan klorin dan kesannya terhadap hidupan.

Seorang saintis bernama Dr. Herbert Schwartz menulis  

“Klorin sangat berbahaya”
“Menambah klorin ke dalam air sama seperti memulakan satu bom jangka dan membuatkan kita tua sebelum masanya dengan munculnya bermacam-macam simptom penyakit.”

 Apa bahaya klorin kepada manusia?
  • Menjadi toksid kepada tubuh manusia jika terhidu
  • Menghakis tisu manusia
  • Amat merbahaya dan boleh membentuk hazard kimia sekiranya bertindak 
  • dengan acetylene, ether, gas ammonia dan hydrogen
Karat
Proses karatan berlaku apabila air melalui saluran paip besi. Mungkin dengan mata kasar karat ini tidak kelihatan, namun jika anda ada memasang penapis air di rumah anda akan lihat betapa cepatnya penapis menjadi kotor (warna karat). Setiap hari kita minum air yang berkarat.

Air paip tidak sekadar mengandungi bahan-bahan di atas, tetapi terlalu banyak bahan tercemar terkandung di dalam air dan berpuluh-puluh jenis racun seperti
  • Arsenik
  • Ubat gegat
  • Plumbum
  • Raksa
Banyak kan? walau kita MASAK tapi bukan semua yang hilang. kandungan kimia semua itu tidak akan hilang dengan didihkan air. Hanya melalui proses penapisan sahaja dapat mengurangkan kandungan tersebut. Sayang duit nak beli penapis tetapi tidakkah kita sayang ahli keluarga kita yang minum air tidak sihat hari-hari? 


PILIHAN KEDUA: Minum air mineral atau air minuman yang dibeli dikedai.

Ramai antara kita lebih mudah membeli air mineral atau air minuman yang 
dijual dikedai. Mungkin mereka rasa agak murah membeli 1 botol air. Kalau 
air mineral range harga RM1.20 manakala air minuman dalam harga RM0.90
 sebotol. ok..mari kita lihat pula kandungan air minuman.

1.TIDAK MENGANDUNGI SEBARANG ZAT
Air R.O adalah air paling kosong. Dikenali juga sebagai air mati. Memang bersih dan bebas daripada kuman tetapi tidak membawa manafaat kepada keperluan kesihatan kita. Kita hendak keluarga kita minum air yang berzat, bukannya air kosong.

2.TIDAK ADA ELEKTROLIT MINERAL (AMAT BERBAHAYA!!!)
Apabila sesuatu air tidak ada elektrolit mineral, ia amat cepat menyerap radikal bebas daripada makanan yang masuk ke dalam badan kita. Radikal bebas memang kita ketahui merupakan penyebab utama pelbagai penyakit berbahaya di dunia ini. Radikal bebas ini pula akan digunakan di mana sahaja air itu sampai. Jika air itu digunakan di otak, maka radikal bebas akan ke otak. Kalau air itu beroperasi di jantung, paru-paru, buah pinggang, usus-usus dan lain-lain, maka ke situ jugalah radikal bebas tadi akan beroperasi sama. Alangkah bahayanya!

3.MELEMAHKAN SISTEM PERTAHANAN/ IMUN BADAN
Oleh kerana air R.O tidak ada sebarang zat, maka apabila ia masuk saja ke dalam tubuh, ia juga akan menyerap/ mencuri zat-zat yang ada dalam tubuh kita. 
Hukumnya sama seperti gula biasa yang kita gunakan. Oleh kerana ia tiada sebarang zat/ nutrien, maka ia akan mencuri zat daripada badan kita sebaik sahaja ia masuk ke dalam badan. Ini amat berbahaya terutamanya kepada orang yang telah sedia sakit. Sudahlah sakit, akan kehilangan zat pula. Air RO amat bahaya jika diberikan kepada mereka yang sakit. Hentikan hari ini juga.

4.TIDAK ADA MINERAL
Mineral sangat penting untuk tubuh badan kita. Sebab itu Allah menjadikan semua air tawar di dunia ini mengandungi mineral dan hidup pada zaman yang lampau. 
Oleh kerana dunia semakin tercemar, maka takungan air mineral hidup ini hanya tinggal 5 tempat sahaja di seluruh dunia . Cuba fikirkan? mengapa kerajaan tidak membenarkan air RO yang dibotolkan dilabel sebagai air mineral- mesti ditulis sebagai air minuman sahaja? Mengapa? Ini kerana air mineral sangat tinggi nilainya dan mesti sah sumbernya, barulah boleh dilabel sebagai air mineral.

Sebaiknya beli lah air mineral yang sudah dijamin keadaan mineralnya.

Jom kita buat kira-kira sikit!!!! Sekadar mahu anda buka mata antara JIMAT dan HARGA.

Jika kita beli air mineral yang besar, dalam anggaran harga RM7.50,,,,,manakala air minuman anggaran RM5.00
hrga mineral_Fotor

Sehari purata paling sikit saya anggarkan 2-3 botol mineral yang besar ini. 
Untuk minum, memasak, takkan nak masak guna air yang ada karat dan bahan merbahaya kot?

Sebulan ada 30 hari.

Sehari 2 botol besar katakan lah. Jadi [RM5.00 x 2] x 30 = RM 300.00 
kos sebulan untuk AIR BERSIH (AIR MINUMAN).

Ini minimum perkiraan nie.

Kalau kita kira air mineral = [rm7.50×2] x 30 = RM 450.00 
kos sebulan untuk AIR BERSIH (MINERAL WATER).
Setiap bulan anggaran RM300-RM450 yang perlu dikeluarkan 
kos untuk AIR SEMATA-MATA.

Anda mungkin tak sedar. Sebab beli air bukan sekali gus sebulan jadi 
memang tidak terasa duit yang dikeluarkan. 
Tetapi anda nampak bukan? Untung ke JIMAT?

Dah tu...ada ke penapis air yang MURAH??? Yang JIMAT???

ADA!!!!

Penapis air jenama ape? Bayar berapa bulan-bulan???


Apa yang ISTIMEWA tentang Get Clean Water Pitcher ini????


Secara ringkasnya ini kelebihan anda menggunakan WP shaklee
  • Mudah alih
  • Tidak perlu guna tenaga elektrik (jimat bil)
  • Anda dapat air setanding nilai air mineral
  • Tiada kos penyelenggaraan setiap bulan
  • Tidak perlu dimasak untuk minum
  • Boleh dibawa kemana-mana
  • Muat masuk dalam peti
  • 1 set Get Clean WP anda dapat 4 penapis karbon
  • 1 karbon tahan tapisan selama 3-4 bulan
  • 4 karbon menjadikan penggunaan selama 1 tahun
  • Tidak perlu tunggu air sejuk untuk diminum, tapis beberapa minit sahaja dan boleh minum.

Bagaimana dengan cara pasang dan Kos penyelenggaraan?

  • Pasang sendiri dengan mudah

Sudah boleh guna!!! Nak tahu secara details boleh hubungi saya sebab mudah sangat.

Penyelenggaraan pula.....

1 filter tahan dalam 3-4 bulan. Bergantung pada kekerapan penggunaan dan kondisi air dirumah anda. Jika guna sepenuhnya dan air teruk kena tapis, anggaran tahan 2-3 bulan.

4 filter memang cukup penggunaan selama 1 tahun. Hanya permulaan harga RM470.00 dan setiap tahun anda hanya perlu laburkan RM161 sahaja untuk 3 filter refill.....Ya Ampunnnn..murah dan jimat bukan????

Mana nak dapat refill filter tu?? Jangan risau, anda boleh dapatkan juga dengan
saya sebaik sahaja filter keempat anda hampir habes tempoh penggunaan. 


Nampak tak kotak 3packs water filter refill tu???? Setahun sekali sahaja anda perlu beli...sambil saya taip ini pun rasa wahhhhh..untungnya. Sama juga jika guna penapis air mahal, kadang-kadang kita ambil yang ada pemanas air sekali. Sudah  meningkatkan bil letrik rumah kita dah tu.

Jadi, mana yang anda pilih???

JIMAT dan SIHAT???
MAHAL dan SIHAT????


Boleh hubungi saya Zairul Akmal 013457632
untuk maklumat lanjut atau ingin tahu cara pembelian.

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.

Anak Kuning Lebih Sebulan Tanda Berpenyakit?