Jangan Sesekali Balik Kampung!!!

Aduhhhh.....nak kata menyesal balik kampung kali ini ada jugak...tapi seronok tu banyak. Maaf jika entry kali ini sensitip yer uols semua!!! CZ hanya meluahkan apa yang terjadi pd CZ sepanjang balik kampung.
Khamis yang lalu kami bertolak balik ke Kelantan yg dirindui. Amaran yang pertama...jangan bertolak dengan perut kosong!!! Akibatnya anda akan stop dan stop untuk beli makanan...dah lapar kan???
Amaran kedua...balik pada waktu bukan peak hour...sebab Cuti tahun Baru Cina kali ini beri cuti yang banyak pada sekolah dan juga warga kerja yang lain. Maka memang terlajak ramai yang akan pulang ke kampung. Jadi kami tersangkut agak teruk dalam kesesalan lalu lintas sepanjang melalui jalan pantai. Stress suami ku sebab kena pandu slow and steady..huhu.
Amaran ketiga....kalau anda tengah on diet pada masa itu....(i lah tu...) jangan sesekali balik waktu orang semua ada kat kampung. Sudahnya....haku menyesal sebab melantak tak hengat dunia.....umah mertua makan...umah kakak wat kenduri makan..umah mak..makan lagi...supper...dupper semua ada!!! Dah makan nasi 1 bungkus umah mertua..tetiba td dia masak lauk kegemaran aku. Sambal tumis udang!!!errrrr.....ape lagi....sambil suap anak..sambil itu suap ke mulut sendiri.
Esok mak cakap nak masak nasi kerabu....alamak....selasa nak pegi checkup kat klinik...(itu pun sebab berat naik mendadak dlm 1 bulan...) dah rasanya kali ni bukan pen merah lagi..silap2 pen hijau kat buku mengandung aku...hahahaaha...suami ku sedap je perli..takpe..nanti puasa sebelum g checkup....kalau tak makan dia pulak mengajakk..geram!
Dan...itu lah penyesalan seribu penyesalan yang walau kita sesali memang takkan kembali pada asal...hahahahaa...makan..berat...maching dah tu...
Okay lah...nanti CZ update lagi yer ....nak rehat..sebab dah kenyang...daaaaa!!!!

Comments

  1. Xnk bg berat naik byk... jgn mkn byk skaligus n kerap plak tue... mkn skit2 tp kerap... klu x mkn nnt masuk angin plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai..kalau kat kampung tuh mcm2 selera dtg...kerap mkn tp rasanya tak byk sgt skali santap tu..hihihi

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.