Bagaimana Mahu Menjadi Ahli Shaklee?


Assalamualaikum.

telah sekian lama bersama shaklee, saya  mendapat pelbagai persoalan dari pelanggan, teman mengenai bisnes shaklee. atau lebih tepat bagaimana menjadi ahli Shaklee? Senang ke? Susah ke? ape perlu buat? Macam2 lah yang di tanya dan Alhamdulillah mereka nampak ape yang saya sedang nampak sekarang.

Oke. Soalan pertama. Bagaimana nak jadi ahli Shaklee?

- Mudah sahaja. Ada dua pilihan tau. 

a) FREE MEMBERSHIP....wahhhh..ade yang free ke? eh ada la...
     Anda membuat pembelian barangan Shaklee dengan jumah +- RM680 ke atas atau dengan jumlah unitnya 200 unit ke atas anda LAYAK mendapat KEAHLIAN PERCUMA dari Shaklee. Dan....ada lg?? Ada....next month around 15hb, anda akan mendapat CASH reward dar shaklee kerana sudah melebihi unit yang Shaklee tetapkan. Dapat lah hadiah dari Shaklee..jimat dah yuran keahlian tu.

b) YURAN KEAHLIAN SEUMUR HIDUP. Mungkin ada yang beranggapan atau berfikir belum ada uwang yang cukup (mcm indonesia pulak.hihihi) untuk belanja sebanyak RM680, jadi Shaklee ada tawarkan yuran keahlian sebanyakkkkk....RM65.00 sahaja seumur hidupp!!! Murah kn?? Yep....Bila anda mendaftar dengan saya, atau anda ke kaunter shaklee dengan mendaftar menggunakan ID saya (921126), kenapa kena ada id? sebab pendaftaran shaklee ni nak ada sponsor dr mereka yg dah mendaftar dgn shaklee. Anda bayar rm65 dan anda akn mendapat STARTER KIT/BEG SHAKLEE sebagai permulaan anda menjadi warga Shaklee. Atau anda malas nk kluar umah, just email / beri saya maklumat anda dan saya yang akn daftarkan dan saya akn poskan starter kit ke rumah anda...Tambah rm10 untuk kos penghantaran. Jadi total hanya rm75. Saya masuk kaedah ini dulu. byr yuran jerrr...hihihi

Oke...ada masalah lagi tentang perkara di atas?? Call me 0134576329 (zairul)

Next story..persoalan2 anda setelah join shaklee ye kan??

1) Maintain keahlian, point??
    - Keahlian tak perlu maintain, sebab kekal seumur hidup uolss..
    - Point tu kena kekal ke?? Oke. kalau anda nak serius atau nk dapatkan CASHBACK, anda    perlu maintain point sebanyak min 150 points sebulan. Tak susah pon nak dapat...(Saya akn coach!!! =) )
     - Sekiranya anda nak makan sendiri, beli untuk saudara mara, kawan2, tak perlu lah maintain. Tapi if...if pembelian tu lebih 150 points..yeayyyyy!!! Dapat duit jugak!!! bes kan???

2) Wajib buat pembelian tak tiap bulan?
    - Macam yg saya terang di atas, TAK WAJIB lah sayang....kalau nk beli, beli..kalau xde order pape, its okay!

3) Then, Nak buat ape ni? Dah daftar ni...?
    - Tahniah!! Welcome to our Shaklee team..welcome to my group!! Anda akan dibimbing semua step dr merangkak sampai berlari. Dari xtahu produk sampai boleh hafal nama produk. Bagaimana??

  • Anda akan saya masukkan dalam secret group saya di mana dalam group tu ada otai2 yang dah lama, dah terror, dah berpendapatan 4,5,6 angka!! Serius?? yer...upline saya pon dah 5 angka bulan lepas..besnya!!!
  • Saya akn invite anda join group whatsApp saya dan kita akan berbincang everything dalam tu..ahli2 semua mesra alam, tanya lah ape2 pon, semua ringan jari menaip utk awak.
4) Tak perlu attend training ke? Tak perlu keluar rumah jual barang ke?
     - No..no..no...kita tak akan keluar rumah tinggal anak, suami, isteri semata2 nk attend course. Yer..memang ada perniagaan lain yang kena pegi sana sini tu tetapi kami minimize kan masa ahli kami, memudahkan ahli kami dengan hanya belajar dirumah.. ONLINE COACHING. Semua dihujung jari kn?? Klik..klik..klik jer,,boleh belajar semua dengan master2 kami. 

    - Jual barang? Oke, kita punya trademark ialah sharing from our heart, berkongsi kelebihan produk shaklee kepada pengguna/orang ramai. Kita bukan memaksa, kita bukan memujuk orang beli. Mereka perlu tahu kebaikan produk baru lah mereka terdetik nak beli. Jangan risau, banyak cara secret group saya akan ajar..seronok tau..boleh jaga anak, suami sambil berbisnes. 
 
5)Apa kelebihan lain apabila jadi ahli Shaklee?
  1. CASH - Setiap bulan shaklee akn beri hadiah berupa wang ringgit sebagai penghargaan kepada anda kerana telah menaikkan sales mereka. Walaupon anda beli untuk guna sendiri, tetapi jika telah cukup point yang shaklee tetapkan, maka anda tetap akn dpt reward tersebut. Jadi lebih tinggi point yang anda kumpul setiap bulan, leagi banyak wang cash yg anda dapat. saya sudah merasa tiap bulan, anda?? nk fikir ape lg? sekarang semua memerlukan duit, semua barang naik tp barang shaklee tak naik yer... Ramai master dan otai dlm group saya dah merasa duit beribu riban..jom lah kita rasa jugak..
  2. CAR - Apabila kumpulan anda sendiri telah berkembang dan mencapai jualan minimum yg ditetapkan shaklee, anda layak menerima tambahan 3% daripada keseluruhan. ini dikenali sebagai insentif kereta. Tak kesah la duit tu nk buat beli kete ke, bt tong myak kete ke..up to you, Weeeee!! bes sgt yang ni..
  3. CONVENTION - Selain mengumpul point (uv) dalam pembelian, point ini juga boleh digunakan untuk trip yang shaklee tawarkan. Dalam negara atau luar negara. UMRAH, LONDON, PARIS dan mcm2 lagi..Boleh bawa parents, pasangan...walaaaaaa!! Menariknya!!
So kawan2, readers semua..apa tunggu lagi? semua ini tidak mustahil uolss...ada usaha, ada semangat, ada keinginan yang tinggi semua itu dalam gengaman dengan doa yg tidak putus pada yang Maha Esa. In shaa Allah.

Yippiieeeee.....!!! Berbaoi2 kn join shaklee ni? di samping sihat, kita pon dapat ganjaran yang amat tak terduga dengan hasil usaha kita sendiri. Sekarang duit gaji jer tak cukup nk tampung perbelanjaan kita. Kena ada pendapatan sampingan dan silap haribulan, duit Shaklee adalah pendapatan utama kita,,duit gaji xsentuh pon uols!!!

Nak fikir??? Tak pe, amik lah byk ms mana nk fikir...sebab yang berjaya sudah dpt dan anda masih boleh fikir..lagipon kalau daftar hanya rm75....takkan ada masalah. Usaha sikit, amik masa sikit, dah boleh cash...siapa tak nak??? Mana nk cari saya?

Zairul akmal
ini kad saya!

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.