Ibu Bekerja panik apabila anak menangis kelaparan!!!


Assalamualaikum wahai pembaca yang budiman. Diharap anda sihat dan sejahtera semuanya. 

Saya ada terdengar rungutan ibu-ibu yang baru bekerja selepas 2 bulan atau 3 bulan melahirkan anak. Ada yang terlalu PANIK bimbang susu tidak mencukupi untuk anak apabila masuk kerja. Ada yang stop terus pumping setelah bermula kerja.


Perlu ingat yer sahabat semua, pengeluaran susu ini mengikut minda kita. Jika terlalu memikirkan keadaan kita yang super busy, yang penat buat kerja seharian, memang production susu akan down sebab emosi kita tidak stabil dan badan terlalu penat.

Ini kisah seorang jururawat yang berniat mahu menyusukan anaknya sekurang-kurangnya 2 tahun tetapi beliau mengalami masalah susu merudum ekoran terlalu stress dan penat ditempat kerja dan bayi menangis kelaparan. 

Jom ikuti tips yang beliau amalkan untuk keluar dari SITUASI PANIK itu...




Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Saya juga mengalami panic disorder semasa dalam pantang kerana apabila pump, susu tidak cukup 1 atau 2 oz!! Stress..tetapi setelah google dalam internet, bertanya rakan-rakan dan yang paling penting, sebelum bersalin saya sudah guna ESP, dan teruskan minum selepas pantang. Mula menunjukkan hasil.

Vitamin lain antaranya ialah VITALEA, ALFALFA, B COMPLEX. Alhamdulillah emosi dan kesihata tubuh badan saya mula meningkat. Dan apabila lewat pump je, breast membengkak dan sekali pum saya boleh kumpul 8-10oz susu. Alhamdulillah!!!

Baca juga Tips Perbanyak susu Ibu

Boleh terus bertanya dengan saya untuk lebih kefahaman. Tak ada masalah.


Zairul Akmal
Your Trusted Shaklee Distributor Anda
034576329

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.