Tiada lagi kerisauan anak kurus kering dan selalu sakit semasa ditaska!

Risau kan kalau anak kita kurus kering jer berbanding dengan rakan-rakan sebaya mereka yang lain? Dah lah susah nak makan, sering pulak berjangkit sakit apabila berada di taska. Ini lah masalah yang kian melanda hati ibu-ibu yang anak mereka kurus kering je tidak mengikut usia mereka!
www.cikguzack.com
Bermacam-macam lauk dah buat untuk mereka, makan pun sikit jer. Anak saya pernah jadi picky eater ni 2 tahun dulu. Makan mana yang dia nak makan jer. Yang ibu masak kalau tak kena selera, rela tak makan. Susu jer 24jam! Stress mak tau! 


anak susah sangat nak makan apa yang lain dari kebiasaan
Ada kawan-kawan saya yang pernah refer doktor mengenai masalah anak mereka, doktor sarankan makan banyak makanan berkeju, beri makan supplement untuk tingkatkan selera anak. Aduhhhhh...susah....ada anak yang dah besar tak nak langsung makanan berkeju. Ada yang susah nak makan vitamin. 

Lalu setelah terpandang iklan shaklee mengenai MEALSHAKE, Katanya Mealshake dapat meningkatkan selera anak, saya berbincang dengan suami untuk mencuba. Mula-mula saya cuba rasa dulu. Emmmm...sedap..rasa vanila! Saya hanya campur 1scoop dalam susu anak, dan beri dia minum. Eh, anak pun kata sedap..nak lagi....saya beri 1x sehari sahaja! 

Seminggu kemudian, anak mula mintak nasi, makan apa sahaja yang saya masak. Selalu memilih..nak makanan rumah pengasuh jer..sekarang makan apa sahaja kat rumah. Alhamdulillah.

Satu lagi, kekerapan dia selsema, batuk..demam pun berkurang...asal saya nampak hidung berair atau bersin, saya terus beri dia minum Mealshake! Syukur, anak sulung saya ini memang jarang sangat berjangkit selsema dengan kami. Mealshake meningkatkan sistem imunisasi kanak-kanak.

Dan lagi....hihihihi....Anak saya sudah tidak sembelit lagi..!!! Asal nampak banyak hari tidak membuang (menyusu botol sahaja), saya akan beri 1scoop mealshake dan esoknya selamat sejahtera dahhhh..lega hati mak....Ibu mana yang tak happy kalau anak mereka sihat dan cergas?????

Bukti lagi, 2 orang ibu ini mengaku sering susah hati apabila anak mereka kurus kering dan kerap sakit semasa ditaska. Jom lihat apa yang mereka lakukan untuk atasi masalah anak mereka:



Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.

Teruja saya dengan Shaklee Effect mereka.Sebab saya pun alami Shaklee effect yang sama! 

Ini saya sertakan sekali TIPS ELAK ANAK BERJANGKIT SELSEMA yang boleh diamalkan oleh ibubapa sekalian.

Ini juga beberapa testimonial kenapa ramai yang suka MEALSHAKE Shaklee????


Boleh lah ibu-ibu sekalian cuba Mealshake untuk anak-anak semua. Jangan risau, mak ayah pun boleh minum sama..khasiat pun sama juga...boost imunisasi kita dan anak. Ibu menyusu lagi lah digalakkan untuk transfer kepada bayi anda. Sekian!!


SID Seluruh Malaysia
COD Dungun
921126
0134576329/Pn Zairul Akmal
Mom of two son. 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Anak Kuning Lebih Sebulan Tanda Berpenyakit?

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.