Sakit Sendi penyebab susah tawan suami?

Pernah tak anda dengar ibu bapa mengeluh sakit lutut, sakit sana sakit sini?? Kebanyakan bahagian sendi-sendi. Kesian mereka kan? Saya sendiri pernah alami sakit lutut akibat injured yang memang tidak tahu punca apa. Kata tukang urut sebab bendalir dalam lutut sudah kering dan ada juga kata sebab otot yang memegang dua otot saya sudah keras. Pening fikir..

Kenapa susah tawan suami??? Boleh anda bayangkan kalau kita tidak dapat lakukan aktiviti bersama keluarga rentetan sakit yang kita alami ni??? Contoh sakit lutu macam saya, kadang-kadang saya tak mampu nak berdiri dan uruskan anak, ikut mereka berjalan-jalan. STRESS yang amat sebab saya tak boleh nak gembirakan anak dan suami saya. Memang sebab besar jika kita alami sakit-sakit sendi susah untuk tawan hati suami......TESTIMONI benar ini ada dalam video dibawah!!! Sebelum itu, bagi yang tidak tahu sendi ni apa yer???



Baiklah..mari kit sama-sama belajar apa itu sendi??


Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.

Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.


Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.


Tanda-tanda dan Gejala-gejala

Sakit dan pembengkakkan di bahagian sendi-sendi seperti di pinggang, lutut, tulang belakang, siku dan pada wanita, juga pada sendi-sendi di hujung jari.

Terdapat sakit yang sela-menyela dan dilegai dengan berehat. (ini saya pernah alami)

Pergerakan yang terhad apabila penyakit semakin melarut disebabkan oleh kehilangan rawan.

 Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.

Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.

Adanya pembesaran tulang sendi.



Apabila saya cuba search dalam internet tentang kaedah rawatan atau rawatan alternatif yang boleh diambil oleh pesakit selain rawatan medikal ialah melalui pengambilan supplement yang sesuai dengan sendi. Maka, saya segera buat rujukan tentang vitamin Shaklee yang berkaitan dengan sendi........taraaaaa!! Alhamdulillah memang ada SET SENDI khas untuk pesakit sendi.



Mengekalkan tulang rawan yang sihat
Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen
Mengurangkan inflamasi
Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang  melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omeg- juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.

Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja. 
Mengekalkan sel tulang yang sihat


Ostematrix
 Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. 

Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.


Mari lah kita sedaya upaya kita cuba pulihkan sendi atau lutut, sakit belakang, pinggang yang selama ini mengganggu pergerakan kita seharian. Dan supaya kita dapat pikat hati suami yang selama ini sudah lama mengharapkan kita sembuh sepenuhnya.....Alhamdulillah, walau saya makan vitamin tidak regular tetapi saya terasa perubahannya..Pergerakan makin cergas....saya kurang sakit lutut dan saya mampu buat suami tersenyum apabila segala aktiviti boleh saya sertai bersama.....

Juga jika dapat kita bantu ibubapa dikampung, hadiahkan lah mereka kesihatan yang dapat membantu mereka untuk melakukan ibadat dengan sempurna.

Video dibawah adalah rahsia seorang surirumah memikat suami dengan hebatnya.....Kenapa??? Bagaimana??? Jom sama-sama lihat dan alami sendiri... :)



Rahsia Dia Tambat Hati Suami Kaw2, Sambil Tersenyum Manja from iReach HD on Vimeo.


Zairul Akmal
0134576329
SID Dungun/ Seluruh Malaysia

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.