Atasi Angin Dalam Badan dengan Alfalfa

ALFALFA PENYEBAB ANGIN DALAM BADAN??

Saya tak pernah tahu menahu tentang ‘angin’ dalam badan. Saya tak pernah dapat detect macamana kena serangan ‘angin’ ni. Dua tiga hari yang lalu sahabat sekerja saya di serang angin dalam badan…terketar ketar tangan beliau..sebab?? Antara sebabnya makan lambat, badan sejuk. Itu yang saya dapat info.

Pada hari kelmarin, belakang saya dekat bahu rasa sakit-sakit macam berat jer tangan nak angkat. Eh..kenapa pula ni. Salah tidur agaknya. Tapi bila minta suami urut belakang…(aduhhhh…menjerit-jerit bila part sakit tu di tekan) suami cakap ‘angin’ ni syg…yer ke? Sy Tanya balik…yer lah.rasa tak dia tekan ni?? Yer..saya rasa berbiji-biji tapi sakitnya Ya Allah….!

Saya pon terfikir..eh alfalfa kan ada kuasa buang angin!! Haaa…elok la amik ni di samping nk buang toksid. Saya pon telan lah 3 biji selepas tu. Di tambah dengan lepas kena urut dan amik alfalfa..terus sendawa 2,3 kali…fuhhh..lega!
Kenapa Alfalfa penyebab angin keluar dari badan? Kerana ianya sejenis tumbuhan yang digunakan seperti jamu dan sekali gus membantu pengeluaran angin dalam badan.

Harus diingat bahawa angin dalam badan boleh membawa kepada penyakit-penyakit kronik seperti PENYAKIT JANTUNG, KANSER dan BARAH. Jadi jangan amik mudah apabila anda rasa badan anda masuk angin atau badan berangin...bukan naik angin yer..yang tu memang nak kena sapa yang dekat..hihihi

APA PUNCA ANGIN DALAM BADAN?

Gas atau angin dalam badan selalunya berkait rapat dengan sistem penghadaman dalam badan kita iaitu perut, usus kecil dan usus besar. Kehadiran angin atau gas ini boleh terjadi apabila udara yang kita sedut serta bakteria yang terhasil di dalam usus besar akibat daripada makanan yang tidak dapat dihadam dengan baik.


Apakah tanda-tanda angin banyak dalam badan?

  • selalu rasa lenguh / kebas / sengal-sengal
  • selalu rasa letih / lesu / loya / tidak focus
  • tapak kaki dan tangan selalu sejuk
  • sentiasa rasa tegang di tengkuk dan pinggang
  • kulit yang kering dan merengsa
  • menghadapi masalah pernafasan
  • perut berangin dan kembung
  • kerap pening kepala / migraine
  • cepat berasa marah
  • hilang selera makan
  • badan rasa tidak selesa
Bila badan dah tak selesa, mula lah kita mencari penyelesaian atau ubat-ubatan atau petua untuk hilangkan angin ni kan??

Untuk hilangkan angin dalam badan ni ada beberapa cara yang boleh diamalkan. Antaranya;
·           selalu amalkan minum air kosong yang banyak
·           makan dengan perlahan-lahan, kunyah makanan sehingga betul-betul lumat sebelum di telan
·           elakkan makan gula-gula yang keras dan mengunyah gula-gula getah
Satu cara lain yang paling mudah untuk hilangkan angin dalam badan ialah dengan mengamalkanAlfalfa Complex Shaklee. saya amat menggalakkan anda semua mencuba dan mengamalkan Alfalfa..banyak khasiat yang terkandung dalam setiap kapsulnya.

Kalau anda ada masalah angin dalam badan ni cuba elakkan ambil makanan ini di dalam menu harian anda.
·           Brokoli
·           kekacang
·           taugeh
·           bendi
·           asparagus
·           terung
·           buah peach
·           epal
·           bijirin seperti roti gandum / cereal
·           minuman ringan dan jus buah
·           susu dan produk daripada tenusu dan keju

Banyakkan yang perlu pantang?? Cadangan ini hanya untuk mereka yang terlalu kerap dimasuki angin. kalau biasa-biasa tak ada masalah.


Untuk keterangan dan penerangan lanjut boleh hubungi saya:

Zairul Akmal
Dungun
0134576329

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Anak Kuning Lebih Sebulan Tanda Berpenyakit?

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.