Selsema pulih cepat. Rahsia rawatan selsema?


Aaacccuuummmm!!! AAaaccuuuummm!! Haaa...penat la mak nak bersin  setiap saat. Apahal dan apa kes bersin bagai ni?? hihihihi...Meh kak Ton nak story!!!!!!!!!!!

Tahun lepas 2013...semasa masih mengandungkan si Umar...dah 36 minggu masa tu..saya diserang selsema yang agak teruk..demam dan selsema. Yang teruknya selsema berpanjangan tauuu..aduhhhh...
Di saat saya nak admit wad tu saya masih selsema..doktor beri ubat panadol..mesti kena check suhu setiap masa..masa tu dah hampir 2 minggu saya selsema,suara pon sengau lagi. Dan lepas bersalin pon saya masih selsema...penat la...sehinggakan baby pon berjangkit..kesian sangat Umar. Tak abes 40hari dah berjangkit. Seingat saya masa umur dia 10hari gitu.

Macam-macam ubat dah saya amik. Masih tak jalan. Last2 hilang setelah hampir 1 bulan!! Terkejut doktor. saya cakap memang saya paling lama 2 minggu selsema. ohhhhh...

Bila saya start memborong Shaklee, saya grab VITAMIN C SUSTAINED RELEASE. Ada saya cerita tentang vitammin ni kat SINI.

Saya mula amik 1 biji sehari sebab memang dah 500mg kandungan dia. Memang cukup dah untuk seharian. Nak dijadikan cerita, 2 minggu lepas satu family kena selsema dan saya orang terakhir kena. Saya cakap aku nak tengok sejauh mana menjadi pertahanan antibodi vita C nih. Saya pon amik macam biasa...Syukur Ya Allah..seminggu jer saya bersin dan selsema...lepas tu dah kering dan tak sakit kepala dan gatal hidung lagi!!!!! 

Ajaib kan..tapi itu lah kehebatan VITA C Sustained release. Meningkatkan antibody.


Okay...lain kali saya share tentang vit c ini lagi..now I have to stop for a while...will be right back!!!

#SayaJualShaklee
ZAIRUL AKMAL
SID DUNGUN
0134576329

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.