Bahaya minuman isotonik?


Jika seorang ahli sukan mahukan minuman untuk ketahanan semasa bersukan..apa air yang anda akan syorkan?? Mestilh minuman isotonik kan? Tau tak minuman tersebut mengandungi gula yang banyak dan mempunyai karbonat (gas)?? Tahu kah anda sebenarnya minuman tersebut amat BAHAYA kepada badan kita..

Contoh minuman isotonik.tq 100 plus!

Ahli sukan yang perlu mengekalkan bendalir dalam badan

Jom beralih pada Performance Drink shaklee. Juga minuman isotonik tetapi :

Apa itu Performance Drink


1. Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
 
2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
 
3. Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.

 
4. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
 

5. Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia boleh tolong cegah dehydration tu.


Kelebihan Performance Drink Shaklee:
  1. Ia terbukti secara klinikal  dapat menyokong tahap hidrasi lebih cepat berbanding air. 
  2. Performance Drink juga mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi lain.
  3. Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari dengan campuran unik karbohidrat dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.
  4. Terbukti secara klinikal:Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi, memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina
  5. Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.
Jadi kawan-kawan jangan pandang ringan dengan kepentingan minuman eletrolit yang cukup dalam badan anda kerana jika kandungan eletrolit terganggu, ia boleh membawa maut.

TANDA-TANDA HAUS TERLAMPAU - Kulit bibir menggelupas dan mual, itu tanda anda mengalami tahap dehidrasi melampau..cepat2 lah amik performance drink untuk elakkan diri anda dari bahaya.


Hubungi saya!!

0134576329 (zairul)

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Perlu lakukan Angiogram untuk pesakit jantung?

Merawat Anak Demam Chicken Pox

Kudis Api Impetigo pula datang pada Umar.